آشپزآفلاین

ارزش انسان به اندازه حرف هایی هست که برای نگفتن دارد. ( دکتر علی شریعتی)

آشپزآفلاین

ارزش انسان به اندازه حرف هایی هست که برای نگفتن دارد. ( دکتر علی شریعتی)

املت سبزیجات

مواد لازم:    

فلفل دلمه ای 2 قاشق  

پیاز نگینی 2 قاشق  

هویج نگینی 2 قاشق  

کدو خورشتی 2 قاشق  

گوجه فرنگی 2 عدد متوسط  

قرص سبزیجات 0.5 پیمانه  

قارچ 3 عدد  

آرد 4 قاشق  

تخم مرغ 4 عدد  

کره و روغن به میزان لازم  

نمک، فلفل و دارچین به میزان لازم

طرز تهیه

:

پخت این املت بسیار آسان است و در ضمن به علت تنوع مواد و سبزیجات دارای خواص بالایی است.

تمام مواد را با هم مخلوط کرده و در روغن کاملاً داغ سرخ می کنیم. درب ماهی تابه را نگذارید چون عرق می کند. بعد از پخت این طرف، املت را برگردانده تا طرف دیگر املت نیز بپزد. غذا حاضر است نوش جان!

لازانیا سبزیجات (رژیمی)

مواد لازم:
• 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
• 1 حبه سیر خرد شده
• 1 پیاز معمولی به دقت خرد شده
• 5/1 فنجان قارچ ورقه شده
• 1 ساقه کرفس خرد شده
• 1 عدد هویج متوسط خرد شده
• 1 عدد کدوی سبز تکه شده
• 1 عدد کدوی زرد تکه شده
• 5/1 لیوان گوجه فرنگی رنده شده
• 2 قاسق غذاخوری رب گوجه فرنگی
• 1 قاشق غذاخوری آویشن یا ادویه های ایتالیایی مختلف
• فلفل سیاه آسیاب شده به مقدار لازم
• 2 عدد برگ اسفناج خرد شده
• 4/3 لیوان پنیر رنده شده بدون چربی

طرز تهیه
اجاق را از قبل در دمای 375 درجه گرم کنید و ظرف لازانیا را با اسپری روغن که چسبندگی ایجاد نمی کند چرب کنید. روغن را در یک ماهی تابه بزرگ داغ کنید، سیر، پیاز، قارچ ها، کرفس، کدو ها را 10 دقیقه سرخ کنید تا زمانی که سبزی ها نرم شوند. سپس رب گوجه فرنگی، ادویه و فلفل سیاه را بریزید. سپس آن را جوش آورید و 10 دقیقه در این حالت نگه دارید. سپس اسفناج را با آن مخلوط کنید. سپس سس را با پنیر مخلوط کرده و ورقه های لازانیا را چیده و این مواد را با پنیر داخل آن وارد کنید و سپس ورقه دیگر و به همین ترتیب ادامه دهید و به مدت 30 دقیقه با دمای 370 درجه حرارت دهید. به صورت داغ با تزئینات مصرف کنید.  

این لازانیای کم چرب شامل سبزیجات رنگی است که آن را تبدیل به یک شام سالم و مغذی می کنند. شما حتی می توانید آن را تهیه کنید و در یخچال نگهداری کنید تا آماده پخت شود. اگر این کار را کردید بگذارید 10 تا 20 دقیقه قبل از اینکه در اجاق قرار گیرد در دمای اتاق بماند. 

آموزش و طرز تهیه ماهی ساردین(شکم پر)

مواد لازم :
جعفری خردشده: 3/1 پیمانه
روغن زیتون: 4/1 پیمانه
بادام پوست گرفته: 3/1 پیمانه
کشمش سیاه: 2/1 پیمانه
خرده نان تست: 2/1 پیمانه
پیاز: 1عدد
روغن مایع: 3قاشق سوپخوری
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
ماهی ساردین: 900 گرم
طرز تهیه:
فر را روی حرارت 400 درجه فارنهایت روشن کنید. ساردین ها را از وسط برش داده، تمیز کرده با دستمال تمیزی آنها را خشک کنید. مقداری نمک و فلفل سیاه به داخل شکم و روی ماهی زده سپس روغن را در ماهیتابه بریزید و همین که داغ شد, خرده های نان را اضافه کنید و تف بدهید تا طلایی شوند. پیاز را به صورت نگینی خرد نموده به همراه کشمش، بادام، جعفری خرد شده نمک و فلفل به خرده های نان اضافه کنید و خوب مخلوط نمائید. شکم ساردین ها را با این مخلوط پر کنید. سپس ته ظرفی را چرب نموده، ساردین ها را داخل ظرف قرار داده باقی مانده مواد را روی آنها ریخته، روغن زیتون را روی ساردین ها بریزید و به مدت 30 الی 40 دقیقه در فر گرم قرار دهید.

مرغ کیو(غذای روسی)

مواد لازم 

 

 کره 8 قاشق غذاخوری – سیر 2 حبه – رنده پوست لیمو 1 عدد – ترخان تازه خرد شده 2 قاشق غذاخوری – جوز هندی رنده شده کمی – سینه مرغ 4 تکه – تخم مرغ 1 عدد – پودر نان تازه 2 فنجان – روغن برای سرخ کرد ن به میزان لازم – نمک و فلفل به میزان لازم  

طرز تهیه  


ابتدا کره را در هوای اتاق می گذاریم به مرور نرم شود سپس سیر رنده شده را به آن اضافه می کنیم ( از پودر سیر هم می شود استفاده کرد ) و بعد به آن رنده پوست لیمو را اضافه می کنیم ( فقط قسمت زرد لیمو رنده شود ) و سپس ترخان خرد شده را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم و بعد کمی جوز هندی را رنده کرده و به آن اضافه می کنیم و در پایان کار کره را در داخل نایلون گذاشته و در فریزر قرار می دهیم تا خودش را بگیرد .سپس سینه مرغ را خوابانده و داخل آن کره فریز شده قرار می دهیم لازم به توضیح است که اگر در حال سرخ شدن کره بیرون آمد می شود سینه مرغ را تا کرده بصورتی که کره وسط قرار بگیرد و سپس با خلال دندان آن را بدوزیم.توجه داشته باشید که می شود سینه مرغ را تکه تکه سرخ کرد و هم درسته سرخ شود و بعد آنرا داخل تخم مرغ می غلطانیم و سپس در آرد سوخاری می خوابانیم و آن را در روغن سرخ می کنیم .

کوفته ریحان

موادلازم 

برنج پخته شده - 100 گرم

گوشت چرخ کرده گوساله - 400 گرم

سبزی ریحان خرد شده - 150 گرم

تخم‌مرغ - یک عدد

آرد نخودچی - دو قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل - به میزان لازم

روغن برای سرخ کردن - به میزان لازم

مواد لازم برای سس کوفته:

پیاز خرد شده - دو عدد

رب گوجه‌فرنگی - دو قاشق غذاخوری

سیر - دو حبه

پیازچه - سه شاخه خرد شده

آبلیمو - پنج قاشق غذاخوری

روغن - به میزان لازم  

  

طرز تهیه :                                                                         

 ابتدا گوشت چرخ‌کرده را با سبزی خرد شده، تخم‌مرغ و آرد نخودچی مخلوط می‌کنیم و همراه با برنج پخته شده به مدت 15 دقیقه خوب ورز می‌دهیم یا 40 بار گوشت را به کف ظرف می‌زنیم تا خوب چسبندگی پیدا کند. بعد به اندازه یک گردو از این مخلوط برمی‌داریم و به شکل بیضی درمی‌آوریم و در روغن خوب سرخ می‌کنیم. در آخر کوفته‌ها را در سس می‌خوابانیم تا آب کوفته‌ها گرفته شود.

طرز تهیه سس کوفته :                                                                                              

 ابتدا پیاز را نگینی خردکرده و در تابه‌ای سرخ می‌کنیم تا حدی که طلایی شود. پیازچه و سیر را اضافه می‌کنیم، وقتی خوب تفت خورد رب را اضافه کرده و تفت می‌دهیم. دو لیوان آب اضافه می‌کنیم، وقتی آب‌جوش آمد کوفته‌ها را داخل آن قرار می‌دهیم.در ظرف را باز می‌گذاریم تا بجوشد تا حدی که در آخر یک لیوان آب باقی بماند.

نکته :

در پخت انواع کوفته‌ها نباید در ظرف گذاشته شود چون باعث وا رفتن کوفته‌ها می‌شود.آب لیمو را در آخر اضافه می‌کنیم 10 دقیقه قبل از سرو غذا. می‌توانید در تهیه این غذا از برنج گرد یا اگر در دسترس نداشتید خرده برنج استفاده کنید.